Hoe ontvang ik mijn factuur?
De factuur voor jouw abonnement wordt per brief gestuurd. Als je gebruik maakt van een automatische incasso, ontvang je een bericht van de bank over een te verwachten afschrijving. Deze mededeling staat gepland in jouw bankomgeving en bevat alle nodige informatie, waaronder ook BTW-informatie.
Het moment van ontvangst van de factuur is afhankelijk van jouw abonnementstype. Dit kan zijn eens per maand, kwartaal, half jaar of jaar.
Waar kan ik mijn facturen inzien?
Een overzicht van jouw facturen kun je hier inzien en downloaden.
Welke betalingswijzen zijn er mogelijk?
Je kunt betalen per automatische incasso, creditcard of factuur. NB: bij betaling per factuur worden er €5,00 euro administratiekosten in rekening gebracht (per factuur). Je kunt zelf kiezen welke betaaltermijn je aanhoudt: kwartaal-, halfjaar- of jaarbetaling.
Hoe wijzig ik mijn betaalmethode?
Je kunt de betaalmethode zelf aanpassen naar een automatische incasso of creditcardbetaling. Mocht u liever per factuur willen betalen, neem dan contact op via WhatsApp: +31 (0)88 572 0 555 (NB: bij elke factuur rekenen wij €5,00 euro administratiekosten).
Waarom wordt er 1 cent afgeschreven?
Om te controleren of het bank- of creditcardnummer correct en daadwerkelijk van jou is, doen wij een 1-cent verificatie via iDeal of creditcard. Deze cent wordt na de verificatie teruggestort op jouw rekening. Stichting Mollie Payments zorgt voor de juiste verwerking van deze transactie voor NRC.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Je kunt jouw rekeningnumer zelf gemakkelijk wijzigen. Als je hier vragen over hebt, stuur ons dan een bericht.
Hoe wijzig ik mijn creditcardgegevens?
Een wijziging van jouw creditcardgegevens kun je zelf in orde maken via onderstande link. Onze klantenservice kan deze gegevens niet verwerken in verband met privacy-gevoeligheid.
Wat doe ik als de automatische incasso niet is gelukt?
De bank doet nog een één extra poging om te incasseren. Mocht deze poging ook mislukken, dan ontvang hier bericht van en krijg je de mogelijkheid om met iDeal te betalen. Je kunt het openstaande bedrag ook handmatig overmaken naar: IBAN NL11 BNPA 0227 7431 48 ten name van Mediahuis NRC B.V. in Amsterdam. Vul hierbij als omschrijving het factuurnummer en jouw relatienummer in. Een overzicht van uw facturen vind je hier.
NB: Het is helaas niet mogelijk om het openstaande bedrag in de automatische incasso van de daaropvolgende factuur mee te nemen.
Waarom ontvang ik een betaalherinnering terwijl ik al heb betaald?
Mogelijk hebben de herinnering en uw betaling elkaar gekruist. Hou rekening met een verwerkingstijd van uw betaling van maximaal drie dagen. De status van jouw facturen kun je inzien bij jouw factuuroverzicht.
Wat als ik per ongeluk te veel geld heb overgemaakt?
Heb je per ongeluk te veel naar ons overmaakt, dan hoef je niets te doen. Het te veel betaalde bedrag wordt automatisch teruggestort. NB: storneer daarom niet geen betalingen, het bedrag verschijnt automatisch weer op jouw bankrekening.
Wat gebeurt er met mijn facturen tijdens een onderbreking?
Als je hebt doorgegeven de bezorging tijdelijk te willen onderbreken en jouw abonnement met deze periode te willen verlengen, zul je tijdens de onderbreking geen nieuwe facturen ontvangen. De periode van de onderbreking wordt als een pauze gezien. De eerstvolgende factuur wordt uitgesteld met de periode dat je jouw abonnement hebt onderbroken.
U kunt maximaal drie maanden per jaar de bezorging van de krant kosteloos onderbreken.
Rekeningnummer van NRC
Het rekeningnummer van Mediahuis NRC B.V. voor handmatige betalingen is NL11BNPA0227743148 (BNP Paribas). Vermeld bij een betaling altijd jouw naam, het factuurnummer en jouw relatienummer.
Als het land waar u de betaling handmatig gaat verrichten geen onderdeel is van de zogenaamde SEPA-landen, is voor een betaling vanuit het buitenland ook de BIC-code nodig (voorheen SWIFT-code). De BIC-code van NRC is BNPANL2A.
Het incassant ID van NRC is NL27222242806420000 (let op: dit is geen rekeningnummer).